close
   1.  Your one and only source in the scandalous lives
         of Manhatten's elite.

        
為您獨家報導曼哈頓上流社會的八卦醜聞
   

        
source   來源;出處
         scandalous   講述醜聞的
         lives   生活 (life 的複數型)
         Manhatten   曼哈頓, 紐約市最著名也最繁榮的行政區 

  
2. Think I've got a shot at a second date? 
        覺得我有第二次約會的機會嗎?

        have a shot at   有機會做 ... 事 ; 設法/嘗試做 ... 事

   3. brunch  
      
早午餐

       很多美國人週末比較晚起, 因此許多餐廳有賣早午餐
       有些人吃早午餐來代替午餐

   4. sleepyhead
      
貪睡者;懶鬼

   5. The alarm is set for nine.
       
鬧鐘設九點鐘

   6.
Don't mock the scarf. It's my signature.
      
不要嘲笑我的圍巾   這是我的識別標誌

       mock   嘲笑
       scarf  
圍巾
      
signature   (人或物的)識別標誌 ; 特徵

   7. I mean it.
      
我是認真的

   8. I'm just heading out.
      
我正要出門

       head (v.)   (向特定方向)出發

   9. I don't know what to say.
      
我不知道該說什麼

 10. How can I fix this?
       
我要怎麼補救?  (這裡是指怎麼修補友誼關係)

 11. That's the lamest excuse I've ever heard.    
        
這是我聽過最爛的理由

        lame  
藉口、解釋等無說服力的  (此處的 lamest 是最高級) 
        excuse  
藉口

 12. Are you seeing someone? 
       你有在跟別人約會嗎?

       這裡指的是正式成為男女朋友前的約會

 13. I'm gonna take that as a compliment. 
      
我會把它當成是讚美

      
compliment    讚美
       這裡是指把對方說的話當成是讚美自己

 14. I'm sure you'll find someway to repay me.
       
我確信你會找到報答我的方法
 
 
15. You got to be kidding.
       
你是在開玩笑吧

 16. How's it going?
      
你好嗎?

      
這句話同 How are you? How are things?

 17. I'll be right back.
      
我馬上回來
         
 18. Do not defend her.
      
不要為她辯解

       defend  
辯解

 19. I really don't appreciate you lurking in the shadows 
       eavesdropping on my private conversation.
      
我真的不欣賞你埋伏在暗處偷聽我私人的談話

       lurk  
埋伏 ; 潛伏
       shadow   昏暗處 
       eavesdrop
  竊聽 
    
 20. What's happened is in the past.
      
過去發生的事已經過去了
      
arrow
arrow
    全站熱搜

    Anne 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()