英文是國際語言

     在大部分的國家都通用

     只要會英文

     出國旅遊時不論自助或跟團都很方便

     遇到困難時可以靠自己解決

     也不怕會被外國人欺負

     在這我就來分享我的一個旅遊經驗



     去年過年前我帶媽媽去澳洲玩

     我們是跟團去的

     當我們到墨爾本住宿時

     幾乎每位團員都不開心

     因為很多團員的房間都有問題



     在墨爾本住的這間飯店是沿途中房間最小的

     這是間四星的飯店

     房間內卻連一張桌椅都沒有

     我們住的這間附的水壺很髒

     裡面看起來黑黑的

     很像是生鏽


    


     廁所的洗手台不知是誰設計的

     水槽已經夠小了

     水龍頭的管子竟長到快接近水槽

     就算水開很小也會噴出來

     旁邊淋浴的噴頭黏在天花板上不能調高度或角度

     若不想被水槽的水噴到而用淋浴噴頭

     如果不戴浴帽一定被噴得滿身是水
     而排水口裡面很髒
     看了真的覺得很噁


    
   
 

     扯的是有一張床的側邊有一根彈簧突出來

     差點刮傷媽媽的腿

     那根彈簧比澳洲最大硬幣的直徑還長

     大約 5 cm


    


     而更糟的是我洗完頭後才發現房間沒有吹風機

     於是我打到 front desk (櫃檯) 去問


     “Hello, this is room xxx. We don't have a hair dryer in the room."

     一位女的 receptionist (接待員) : “You’re not supposed to.”

     我那時沒想很多就掛掉了


     後來我走到 front desk

     這回是個男的 receptionist

     以下對話 A 代表我,  R 代表 receptionist

     A: Hi! There’s no hair dryer in my room. 
         Could I borrow one from you?

     R: We don’t have any hair dryers. 
         They are borrowed by other groups.

     A: Why don’t you provide a hair dryer in the room?

     R: Which floor do you stay?

     A: Third floor.

     R: In our hotel, we don’t provide hair dryers for the rooms 
         in the lower floors.

     A: Why?

     R: The rooms in lower floors are cheaper.

     A: That’s ridiculous. I’ve been to so many countries. 
     I have never been to a hotel that doesn’t provide hair dryers.

     R: I’m sorry, but we told you there’s no hair dryer in the room 
     when you booked the room.

     A: Nobody told me. 
    You know you should really tell your manager to improve this.

     R: I’ll try.

     A: What should I do now? You see… my hair is wet.

     R: Do you want a towel? I can give you one.

     A: No, I’ve got one upstairs. 

     
     我心裡想
     在行前說明會時
     旅行社沒有告訴我們要帶吹風機
     何況誰出遊會帶吹風機?   飯店都有附
     日本的溫泉飯店房間雖沒附   澡堂也會有
     而且在台灣   就連一般的名宿都有附 
     這間四星的飯店居然沒有   而且還是墨爾本這樣的大城市
     就算是三星的房間   沒吹風機也
太離譜了


     我後來想
     這間飯店有健身房和游泳池
     也許那會有吹風機
     但我去找也沒發現
     

     我去遊泳池時
     靠池邊的一間房間有很多美國人在聊天
     因為我開不開進游泳池的門
     他們很熱心告訴我怎麼開
     我問他們房間是否有吹風機
     他們說沒有
     一位男士開玩笑說   他可以幫我吹乾頭髮   (做吹氣的動作) 
     如果飯店真的有告訴客人三星房沒吹風機
     為何這麼多美國人沒人帶呢? 
     


     如果是妳  也許你就讓頭髮自然乾了
     可是我剛好碰到生理期 
     如果不吹乾一定會感冒  
     我還有五天要玩   我可不想生病


      就在我坐電梯時

      裡面有一對看起來像是西班牙裔的情侶
這飯店電梯要插卡才能按樓層
我忘了插卡
那位女士就提醒我
我順勢就問她


     (A是我, W是女士)

     A: Excuse me. I was wondering if there’s a hair dryer in your room.

     W: Yes.  (我彷彿遇到救兵, 於是我硬著頭皮繼續問)

     A:  I don’t have one in my room. Do you mind if I borrow it from you?

     W: No.

     A: Can I go to your room to borrow it?

     W: But it is stuck on the wall in the bathroom.

     A: Then is it ok if I go to your room to dry my hair?

     W: Sure. But we’re going out to buy something. Can you wait for us
     in the lobby?

     A: Sure. Thanks a lot. I really appreciate your help.

     W: No problem.


     為了安全起見

     我在 lobby 打電話請我媽下來陪我等他們

     等到他們回來   媽媽就和我一起到他們的房間

     他們房間在 7F

     果然高樓層的房間看起來比較高級   就像一般大飯店的房間

     他們有桌椅且房間和廁所都比我們大

     廁所還有做乾溼分離

     我終於可以好好吹頭髮了 ^^


未完   請點閱 下篇


arrow
arrow
    全站熱搜

    Anne 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()